Sleep hard, life more

Nekvalitní spánek a dlouhodobý spánkový deficit se negativně podepisují na naší výkonnosti a duševní a fyzické pohodě. Tělo se dostává do většího stresu a důsledkem toho můžeme pociťovat depresi a úzkost. 

 

Proč je spánek důležitý?

 

Během spánku probíhají všechny důležité regenerační procesy v našem těle. Díky zvýšené tvorbě bílých krvinek se zlepšuje obranyschopnost imunitního systému. Tělo se uzdravuje a opravuje na buněčné úrovni. Náš mozek ukládá nové vzpomínky, vytváří další kapacity pro nové informace a signalizuje uvolňování hormonů pro obnovu a růst nových tkání. Během spánku se nám také snižuje krevní tlak, svalové napětí a bazální metabolismus.

 

Pár tipů pro zlepšení vašeho spánku

 

Naučte se chodit spát ve stejný čas.

Lidská mysl potřebuje 21 dní na to aby zautomatizovala nějakou činnost. Zkuste to začít aplikovat na spánek a následně i na další návyky, který se vám nedaří dodržovat. 21 dní.

 

Vyvětrejte místnost ve které spíte.

Čerstvý vzduch a hluboké dýchání zklidní vaše tělo a mysl. Uvolnění a relaxaci před spánkem můžete podpořit například i teplou koupelí.

 

Buďte přes den více aktivní

Nejen váš trenink, ale i dostatek pohybu na denním světle je zásadní pro správný cirkadiánní rytmus. Při správné funkci cirkadiánního rytmu se uvolňuje melatonin, hormon spánku, převážně ve večerních hodinách. A vám se tak zkrátí potřebná doba pro usnutí. Nastavte si proto další cíl v podobě určitého počtu kroků a běžte se projít. 

 

Vyzkoušejte přírodní výtažky a suplementy.

Čaj z meduňky nebo dobromysle obohacený o med a nefiltrovaný jablečný ocet může být pro někoho vhodnou volbou. Stejně tak užitečné může být zařazení kozlíku lékařského, magnesia bisglycinát nebo glutaminu s omega 3 do vaší večerní rutiny. Vyzkoušejte také CBD oleje, které mají relaxační účinky.

 

Spánek a CBD

 

Díky svým vlastnostem je vhodné použít CBD, mimo jiné, i před spánkem. Má uklidňující učinky, které zkvalitnují spánek  a  prohlubují i jeho REM fázi. Díky sníženi pocitu stresu, úzkosti a deprese vám CBD kapky pomůžou rychleji usnout. 

 

Při dávkování CBD můsíte vzít v potaz vaší tělesnou hmotnost a věk. Postupným zvyšováním dávek pak najdete optimální množství, které je vaše tělo schopné vstřebat.

 

 Vyzkoušejte a dejte nám vědět co pomohlo právě vám.